16 JUN 2024…

Nedeljno junsko osunčano jutro, 2024, a ja berem u prvi mah tek 3 poveća zrela paradajza…

I onda tek nešto kasnije primetimo da je sazreo i četvrti, te jutros u drugoj berbi paradajza naberemo čak 4 paradajza…

I konačno za ručak ima da se napravi prava bogovska salata u činiji: paradajz, čeri, krastavac, ljubičasti luk, celer lišćar…

Zatim otkinem i prvi sazreli čeri paradajz…

Ponovo jutros naberem podosta naših krastavaca svežih…

Ond azavirim u plavo malo tikvište i tamo konačno odaberem prvi uspeli i opstali plod tikvice sa one vreže koju sam dobila na poklon…

Drugu, a nešto malo manju tikvicu uberem končano u našem većem tikvištu (ograđenog crepom), a tamo su takođe krenule da se zameću uspešno sve naše tikvice, posejane u 3 linije…

Samo još ne mogu da prepoznam da li će se uspešno otrebiti koja bundeva i koliko, jer na njima kako mama samo kuka imamo jalov pesplodne muške cvetove…

Slično je bilo i kod tikvica, a sada su tikvice počele da pristižu, te isti preokret očekujem i kdo bundeva, pošto umeju one same da se izbore, a ja valjda ove 2024 neću biti bez svojih bundeva na jesen…

Neću tu mnogo zavirivati, mada mama samo zaviruje, a ako ih bude moraju se jednom i ugledati…

Pođem, do svog komposta da na gomilu bacim i izručim još jednu punu vanglicu otpada, ali mi na putu tom pažnju privuče moja ehinacea koja je ovoga jutra prepuna raznih insekata…

Najpre tu posmatram jednog prekrasnog leptira i divim se tim malim krilima punim ornamenata…

Onda primetim da tu ima jedna neobična pčela, zatim ista ta pčela ponov u mom fokusu, ali i još jedan drugi insekt, koji mi pre liči na osu nego na pčelu…

Sve u svemu svi ovi insekti tu se lepo nahraniše…

Ali, kad bolje posle osmotrim, možda je i onaj drugi insekt pčela…

Prva pčela kod koje se ne dvoumim liči mi pak na malog bumbara, sva je obla, sva je beličasta i sva siva, a nije žuta kao neke ostale slične joj pčele…

Ova druga koja mi liči na malu osu odjednom počinje da izrasta u mojim mislima u neku vrstu pčele takođe…

Itd… https://pogledajstvarnostusebi.blogspot.com/

GRČKA PITA OD TIKVICA

Izrendati jednu veću tikvicu ili više manjih tikvica ukupne težine 500 g, a ja koristim svoju prvu ubranu tikvicu tešku malo preko 500 g, i to neoguljenu.

Odmah tu izrendanu tikvicu posoliti i ostaviti da odstoji.

Zatim u vanglici umutiti ručno i pomešati sledeće sastojke:

2  jajeta

75 ml grčkog jogurta (ja dodajem 3 obilate supene kašike)

Zatim se dodaje pregršt raznovrsnog, a svežeg zelenog začinskog lišća i povrća:

mlada pera i glavice crnog luka

peršun lišćar

mirođija (dve savijene lulice iz zamrzivača)

sveže lišće nane (koristim zamrznutu, a sveže ostavljenu svoju nanu iz zamrzivača)

35 ml ulja, a ja nemerim, već dodajem 3 supene kašike

½ kesice praška za pecivo

150 g izgnječenog sira fete

šareni mleveni biber

sve oceđene tikvice

I na kraju, 100-115 g brašna (belo pšenično, meko tip 400), a ja sam dodala 120 g brašna.

Pleh (od šporeta minimatika) obložiti kolačarskim papirom i preko njega rastanjiti umućeno svo testo, a po vrhu posuti sa što više susama.

Ispeći oko 40 minuta na 180 stepeni po C ili dok grčka pita od tikvica ne porumeni.

Prijatno! https://zamesiumesiispeci.blogspot.com/