PIRAMIDA KAPITALISTIČKOG SISTEMA…

Više od jednog veka postoji slika koja pokazuje kako se zida piramida kapitalističkog sistema, i ko su oni iz čijih obremenjenih pleća izniču i lagodno žive svi oni paraziti na vrhu piramide.

Dakle prateći samo tu sliku iz davne 1911 godine, a posmatrano ili gledano sa dna, a prateći sve do vrha, šta vidimo:

Na donjem dnu ili na zadnjem stupnju nalaze se oni najviše potlačeni i obespravljeni, a to su oni koji rade za sve njih, oni koji i sami kažu: “Mi radimo za sve vas”, a to je radnička kasta i najniža klasa, na čijoj grbači jako ugodno žive svi oni gore na vrhu, do samog vrha.

Takođe, radnici su ti koji rade da bi nahranili sve njih, samo ne sebe ili samo jedva sebe, a sami ponovo govore: ”Mi hranimo sve vas”, posebno vas bogate, posebno sve kapitaliste.

Dok proleteri i svi radom obremenjeni, svi pogrbljeni, svi potlačeni, svi iskorišćeni vrište od gubitka elementarnih prava i hleba, i posla, i zarada, gore iznad nalazi se dobar sloj parazita, onih sklonih neradu i eleganciji, modi, luksuzu, a uživanju i ubiranju meda ili kajmaka preko radničkih pogrbljenih pleća. To su oni veseljaci, koji obeduju po zabavama, po restoranima, koji imaju toliko da jedu i piju, ne mogu da potroše koliko imaju, a koji se onima dole bosima i gladnima, jadnima, bednima, tek učtivo i elegantno cere u lice i plus im poručuju: “Ne brinite, mi jedemo za sve vas, a jedemo u najskupljim i najluksuznijim restoranima i kafanama”. To su sve sami skockani džentlmeni i njihove našminkane dane u fensi haljinama, itd. Svi oni sa svilenim mašnama i kravatama – elita.

Dalje, a gledano gore nalazi se novi sloj poslušnika i plaćenika, onih koji čine sve te kapitalističke armije  i vojske sveta, u kojima se svima nama poručuje: ”Ne brinite, mi ćemo pucati u vas, i ubijati vas i ratovati protiv svih vas”. To je povlašćena i dobro plaćena kasta, perjanica ili klasa profesionalnih ubica.

Iznad njih nalazi se sloj crkvenih velikodostojnika, popova, i njihovih kardinala, biskupa, episkopa, itd., a svih onih koji propovedaju bezbrižno i uljuljkano svima nama: ”Ne brinite mi sve vas samo pravimo budalama”.

 I na samom kraju kapitalističke piramide nalaze se vlastodršci, vlastoljubci, carevi i kraljevi i svi drugi oblasni gospodari, narodne vođe, dželati, tirani,  koji kažu svima nama: ”Ne brinite, mi vladamo vama, mi upravljamo vama, mi vas krotimo, porobljavamo, sputavamo, eksploatišemo, itd.,  a to su dakle narodni i radnički najveći tirani, dželati, tlačitelji, mučitelji, porobljivači, neprijatelji, itd.

A na samom vrhu kapitalističke piramide daleko od najbednijeg dna, daleko od radničke potlačene i izrabljene šake, klase i kaste nalazi se kapitalistički bog ili mamon, idol, zlatno tele, a svejedno da li ga zvali dolar, evro ili dinar, novac  – svrha mu je ista, a služi pohlepi i nezasitosti, zlu, mržnji, ratu, itd.

A to se sve jednom rečju kratko, najkraće zove – KAPITALIZAM…

3 JUN 2024…

Prvi vašar u našem kraju, od ukupno 3, te zato je danas najlepši prizor moj – prepun astal novih, tek kupljenih biljaka, samo onih koje još nema u avliji…

Za samo današnje pokupovane biljke otišlo je ukupno 1340 dinara…

Mnogo toga nisam mogla da zapamtim kako se sve tačno zove, ali ono najvažnije možda i jesam zapamtila dosta dobro…

I na kraju nije ni važno kako se neka biljka zove, ja je odmah zapamtim po boji, po listu, po cvetićima, itd…

Nekih biljaka nazivi se urezuju u memoriju i moje pamćenje očas posla, dok drugi nazivi zvuče apsurdno nerazgovetno i suludo pamtljivo, jer i oni koji prodaju  biljke za većinu nemaju pojma kako se šta zove…

Divan žbunić ili najveća današnja biljka čije ime nisam mogla da zapamtim košta 200 dinara, a raste i do 70 cm u visinu, višegodišnja, to je recimo najvažnije, a već ima nežno roze cvetiće…

Kupljena je zatim i ukrasna trava pod nazivom crveni baron, kaav omten bokor, od 200 dinara, a kažu ne raste visoko, tek negde do 40 cm, ne više, ali kako god važno da je i ovo višegodišnja biljka…

Jednogodišnje biljke su danas preskupe (od 400, do 700 dinara, što se meni dopadne, te sve to ignorišem, jer dogodine od svega toga nema ništa), dok su višegodišnje biljke čak i kad su skupe, pa čak i kad su jeftine (nisam ni jednu skupu biljku danas kupila) isplatljive…

Treba više ulagati samo u višegodišnje biljke, jer one obećavaju da će trajati bar godinama…

Konačno, spazim vrstu i boju čuvarkuće koju nemam, a imamo uvek jednu te istu zelenu ćuvarkuću, a danas nađem crvenu čuvarkuću, i kupim dve saksije, a svaka je po 150 dinara, te na te dve saksije ode 300 dinara…

Onda jedan žbun sa žutim cvetićima me odmah podseti na moju uništenu mimozu, ali mimoze znam nema do trećeg vašara ili do oktobra…

I onda saznam da je to zbunje smilje i takok upim i smilje, od 200 dinara, kao u pesmi da uzgajam i smilje i bosilje…

Onda vidim preskupe muškatle u visećim saksijama, ali ja ne kupim to, već nešto drugo…

Kupim dve čašice muškatli, pelcere dosta dobre, jednu crvenu i jednu šatiranu muškatlu, a svaka čašica pelcera po 120 dinara, te za dve muškatle ode 240 dinara, a kad dođem kući imam dve viseće saksije u kojima rastu čuvarkuće, pa ću iz povaditi, osloboditi, te zasaditi  na neko drugo mesto (u kamenu elipsu), a u te saksije postaviti muškatle i dobiti ono što danas na vašaru košta papreno, od 400 dinara, pa naviše, posve isto, a za male pare…

Jedno lepo crveno cveće od 100 dinara u čašici, a zove se cveće petlova kresta, a kupila sam crvene cvetove, to je jednogodišnja biljka, ali ti cvetovi daju semenčice te ću pokušati da ih sakupim na jesen i na proleće 2025 da napravim koju čašicu tog lepog cveća…

Onda za dve prazne saksije, fiksriane, na posečenoj jabuci, u kamenoj elipsi, kupim dve čašice jednogodišnjeg cveća da malo ukrasim onu svoju kamenu elipsu, a svaka čašica cveća po 50 dinata, te ode još 100 dinara…

Sutra koljem piliće, a sve mislim kako ću sutra prvo da zasadim danas kupljeno cveće, ali srećom desilo se čudo i kiša je lepa padala i ispadala se, i sve mi zalila, a onda je majka pristala da zasadimo ove biljke, jer to nije nikakav ni radm, a ni teški prestup na crveno slovo,jer rpretsupi su nešto drugo. Padala je divna blaga kiša kao blagodat s više, i sva sam ostala mokra i pokisla, a nisam htela da se sklonim sa kiše, nego sam namerno pokisla, radosna, samo da zasadim cveće u kamenu elipsu…

Bila sam  presrećna i očas posla sam oživela novim biljkama moju kamenu elipsu (tu tek imam ideja šta ću sve da nagruvam i zasadim) onu koju je nešto od starta noćima nešto napadalo i čeprkalo…

Onda je usledilo branje današnjih plodova u “Hirošimi”…

Dva najveća krastavca ubrana danas, a oba po 200 g, dakle ukupno 400 g iz 2 krastavca iz kupovne rasade…

Druga dva sitnija krastavca su iz moje rasade, a oba po 100 g ili ukupno 200 g oba. No, svi su krastavci moji, ja sam samo kupila bledu tanku biljčicu, a ovo što sada postižem – moje je…

Samo danas nabrano već 600 g krastavaca u ova 4 komada…

Nabrane su i 3 ljutačice papričice, ali čak i kad imaju mesta za rast, one se nešto grče, uvijaju u krug, a vrlo zanimljiva pojava, i pitanje – zašto nisu dugačke i vitke, malo pravije…

Nabran je i celer lišćar, itd…

Onda je napravljena divna grčka slata taziki, a sveod plodova “Hirošime”, od rendanog krastavca, belog luka, celera lišćara, itd…

Juče sam ćuranima dala blitvu, a danas idem redom i tamanim poslednju liniju majske salate, koju čupam načisto i dajem ćuranima, ali uzimam i nama, uzimam najlepše, najmekše i najsvežije liske…

Čak i u ovo doba godine u “Hirošimi” moja majska salata je fantastična i koristim je ovih dana dok ne očistim i ovu zadnju liniju iz ovogodišnje prolećne setve u aprilu…

Takođe, i dve saksije mojih ćuvarkuća zelenih zasadim u kamenu elipsu…

Dve prazne saksije napunim muškatlama…

Onda pošišam sa jednog žbuna lavande sve predivne cvetove, svežem ih u snop, u buketić i odnesem u sobu i tako godinu dana kraj uzglavlja udišem lavandu, do 2025, dok ponovo ne uberem nove bukete lavande…

Uskoro treba da dobijem nove cvetove lavande sa jednog drugog žbuna…

Onda poberem i pošišam sve cvetove sa žalfije, od lišća tako aromatičnog i smolastog napravim čaj sada se suši (letnja kuhinjica miriše na žalfiju), a semenke onakođuture zasejem u žardinjeru da vidim da li će išta da iznikne u čudu nicanja…

Novi mali eksperiment, ne košta i ne boli ništa…

Još juče otrkijem jedno veliko razočaranje ili potrošačku prevaru. Ribizla koju smo kupile proletos i zasadile sa deklaracijom, a čak i slikom i slovima slovilo je da je reč o crvenoj ribizli, kad juče tako pokazalo nam se da je ipak reč o crnoj ribizli. I tako i dalje nemam crvenu ribizlu, ali zato imam dve crne ribizle, ako je za utehu…

Možda na proleće 2025 treba da kupim crnu ribizlu da bi mi se na koncu konca pokazali crveni plodovi ribize, jer u ovoj zemlji je sve naopako, sve je pakao, sve suprotno od onoga kako piše, itd., a prevare na sve strane…

Itd… https://pogledajstvarnostusebi.blogspot.com/

PRIČA O MAGARCU I TIGRU…

Basna: “NE SVAĐAJ SE S MAGARCIMA”

Magarac reče tigru:

“Trava je plava”.

Tigar je odgovorio:

“Ne, trava je zelena”.

Rasprava se zahuktala i njih dvojica su odlučili sve podvrgnuti arbitraži i zbog toga su otišli ispred lava, kralja džungle.

Već pre nego što je stigao do šumske čistine, gde je lav sedio na svom prestolu, magarac je počeo vikati:

“Vaša Visosti, je li istina da je trava plava?”.

Lav je odgovorio:

“Istina, trava je plava”.

Magarac požuri te nastavi:

“Tigar se ne slaže sa mnom, protivreči i nervira me, molim vas kaznite ga”.

Kralj je tada izjavio:

“Tigar će biti kažnjen sa 5 godina ćutanja”.

Magarac je veselo skočio i nastavio dalje svojim putem, zadovoljan sve ponavljajući:

“Trava je plava”…

Tigar je prihvatio svoju kaznu, ali je pre toga upitao lava:

“Vaše Veličanstvo, zašto ste me kaznili? Ipak je trava zelena”.

Lav je odgovorio:

“U stvari, trava je zelena”.

Tigar upita:

“Pa zašto me kažnjavate?”.

Lav je odgovorio:

“To nema veze s pitanjem je li trava plava ili zelena. Kazna je, jer nije moguće da hrabro i inteligentno stvorenje poput tebe gubi vreme raspravljajući se s magarcem, a povrh toga dolazi i gnjavi me s tim pitanjem”.

POUKA: Najgore gubljenje vremena jeste prepirka s budalom i fanatikom kojem nije stalo ni do istine ni do stvarnosti, već do pobede njegovih uvjerenja i iluzija. Nikad ne gubite vreme na rasprave koje nemaju smisla…

Postoje ljudi koji, koliko god im dokaza i dokaza iznosili, nisu u stanju razumeti, a drugi su zaslepljeni egom, mržnjom i ogorčenošću i jedino što žele jeste biti u pravu pa makar i kad nisu.

Kad neznanje vrišti, inteligencija ćuti. Vaš mir i tišina vrede neuporedivo više, mnogo više.

(prevod sa engleskog)